طراحی لوگو

ساخت وبلاگ

امکانات وب

طراحی لوگو  طراحی لوگو      طراحی لوگو      طراحی لوگو 

طراحی لوگو تایپوگرافی در شکل معاصر به مفهوم تقویت ویژگی بصری حروف و جنبه تصویری در طراحی لوگو نوشتار به منظور تفهیم و تاثیرگذاری بیشتر در مخاطب و نیز حساسیت بخشی به حروف طراحی لوگو  از طریق توجه به جنبه های خلاق در طراحی لوگو و کاربرد حروف است. طراحی لوگو این گونه بیان گرافیک به ویژه در دهه های اخیر در طراحی خط لاتین رشد یافت و در پی آن طراحی لوگو تایپوگرافی به تدریج در دیگر خطوط جهان نیز رایج شد.

در کشور ما طراحی لوگو گرافیک کوشیده اند تا با استفاده از امکانات خط فارسی که البته گوناگونی ها، طراحی لوگو محدودیت ها و ویژگی های خاص خود را دارا است، اهداف و وظایف گرافیک معاصر و تایپوگرافی فارسی را محقق سازند. طراحی لوگو در این زمینه به ویژه با تکیه بر گنجینه خطوط اسلامی و ظرفیت های فراوان آن حرکت های شایان توجهی صورت گرفته و طراحی لوگو تایپوگرافی را به یکی از وجوه شاخص گرافیک ایران بدل کرده است.

بی شک در ایران طراحی لوگو تایپوگرافی فارسی با نام رضا عابدینی در هم تنیده است، طراحی لوگو عابدینی دانش آموخته رشته گرافیک در ده شصت بود، نگاه خاص و انتقادی عابدینی به تایپ فیس فارسی در نشریات و طراحی لوگو گرافیک آن سال ها که حاصل ورود ماشین های چاپ طراحی لوگو و به طبع آن تایپوگرافی در صنعت چاپ بود و تلاش های او برای تغییر این رویه، باعث شروع جریان نویی در جامعه گرافیک شد.

طراحی لوگو کاری که در آن زمان حروف سربی با نوشتار و تایپ فیس فارسی کرده بود، طراحی لوگو در واقع تغییر ساختار خط فارسی به خط رومن بود تا بتوان از تکنولوژی روز طراحی لوگو استفاده کرد، یعنی تلفیق خط فارسی با طراحی لوگو تایپوگرافی غربی.

به دلیل جدا بودن حروف در الفبای رومن، طراحی لوگو برای تبدیل آنها به حروف سربی در ماشین چاپ مشکل خاصی وجود نداشت، طراحی لوگو اما در مورد خط فارسی که قرن ها پیش از این حالات مختلفی از طراحی لوگو یک حرف به واسطه اتصال آن با سایر حروف وجود داشت چنین پدیده ای بسیار غریب بود.طراحی لوگو از نظر عابدینی فدا کردن زیبایی خط فارسی برای استفاده از این تکنیک طراحی لوگو (چاپ با حروف سربی) نیازمند اصلاح و بهینه سازی طراحی لوگو بود.

طراحی لوگو تفاوت  بنیادین میان طراحی لوگو تایپوگرافی و طراحی لوگو کالیگرافی، تفاوت میام عالم سخن آنهاست. طراحی لوگو یکی از کاربردهای اصلی تایپوگرافی در گرافیک است. طراحی لوگو هدف اصلی طراحی لوگو تایپوگرافی انتقال پیام است و در قالب سفارش انجام میشود. اما طراحی لوگو خوش نویسی یک هنر است و اصلی ترین هدف آن زیبایی است نه خوانایی طراحی لوگو است.

طراحی لوگو خوش نویسی هنر نوشتن به صورت دستی است با تکیه بر ابزار های خوش نویسی. طراحی لوگوخوشنویسی را میتوان با ابزراهای متنوع طراحی لوگو انجام داد، قلم موی فلزی، قلم نی، روان نویس طراحی لوگو یا حتی خودکار. خوشنویسی طراحی لوگو دارای قواعد خاصی است که با توجه به خط در حال تحریر متفاوت است، در خط نسخطراحی لوگو ، ریحان طراحی لوگو، ثلث طراحی لوگوو نستعلیق خوش نویسی طراحی لوگو وجود دارد که هر کدام قواعد مخصوص به خود را دارند.

طراحی لوگو اما در مورد طراحی لوگوتایپوگرافی این قواعد میتوانند تغییر کنند، اصلاح شوند یا حتی نادیده گرفته شوند، طراحی لوگو در بعضی موارد طراحی لوگوتایپوگرافی و طراحی لوگو کالیگرافی همپوشانی دارند. طراحی لوگو بسیاری از اساتید طراحی لوگو گرافیک و طراحی لوگو تایپ فیس حال حاضر ایران بر خوشنویسی تسلط دارند، طراحی لوگو اما این اعتقاد را دارند که خوشنویسی ارتباطی با طراحی لوگو تایپوگرافی ندارد.

web design...
ما را در سایت web design دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ali desiignweb بازدید : 249 تاريخ : پنجشنبه 1 خرداد 1399 ساعت: 13:41